biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Du ska inte tro det blir sommar.....

Kategori: Min Blogg

Var är sommaren?
Den lyser verkligen med sin frånvaro!!
När jag kom hem till Sverige i slutet av Maj, så kunde jag skryta med om att den svenska sommaren är bäst. Precis lagom.
Inte för varm och inte för kall.
Hallå, på vissa håll har det snöat och haglat.
Är vi på väg in i en ny istidsperiod?
 När jag var barn, så var det varmt och sommar när det skulle vara sommar: Juni, Juli och Augusti.
Man fick ett par nya träskor på våren som var höjdpunkten då att få nya, fina träskor för att de gamla var utslitna. Då säger jag verkligen att de var utslitna.De höll i en säsong.
Det bästa med träskor var att man lätt kunde slänga av sig de och springa barfota i gräset. Till en början var det tufft att gå på stenar och grus, men sedan blev till en vana. 
Är det några barn som springer barfota hela sommaren nu för tiden? 
Visst är det väl det??......Eller??
 
Jag minns mina första platå träskor som var vita med mönster på. Jag var så stolt över de och just att de hade lite klack. 
Tänk vad man nöjde sig med lite......
 
Hoppas att sommaren kommer tillbaka....♧♧♧♧♧♧
 
 

Kommentarer

  • william säger:

    har det grått & tråkigt här med :( riktigt tråkgit!

    SV; dom var supergoda:D

    Svar: Vi hoppas på värme. Det är nog detsamma lite varstans i vårt avlånga land =)
    Biggeros

    2014-06-30 | 17:33:09
    Bloggadress: http://canonguy.blogg.se
  • Amanda [SPONTAN] säger:

    Det är så himla tråkigt med det här dåliga vädret!

    Svar: Otroligt tråkigt med moln. Kallt väder påverkar en negativt. Hoppas på sol, kram
    Biggeros

    2014-07-01 | 10:34:02
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se
  • frida säger:

    åhtack så mycket!!

    Svar: Ha en trevlig sommar dag=)
    Biggeros

    2014-07-01 | 22:33:00
    Bloggadress: http://stummaord.blogg.se
  • FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

    fina bilder

    Svar: Men, tack snälla du och en stor sommarkram♡
    Biggeros

    2014-07-02 | 16:49:26
    Bloggadress: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här: