biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Rosornas språk

Kategori: Min Blogg

Snart är det Alla hjärtans Dag. Då man kan visa lite extra uppskattning det man har kärt. Då menar jag inte bara sin livspartner utan allt  runt omkring en man har kärt. Jag tänker ofta på mina gulliga flickor som jag saknar otroligt mycket. Det går inte en dag utan jag tänker på dem. Sedan min kära mor som alltid försöker göra sitt allra bästa, min allra bästa väninna som jag önskar jag kunde oftare ta en fika med och bara sitta och prata tjejminnen. Såklart min älskade Man som jag aldrig kommer att sluta älska. Han är mitt ALLT!
Jag skulle egentligen placera tulpaner i min vas, men till min förtvivlan så kunde jag inte finna några. Än så länge får det bli siden rosor innan sista resan är avklarad till Badajoz. 
Kan ni rosornas språk?
Om du ska uppvakta någon speciell,  någon du håller mycket av. Om du ska ge rosor, så tänk på vad för betydelse de har.
 
 Röda rosor-  Jag älskar dig
Vita rosor-  Oskuld och renhet
Lila rosor-  Misstänksamhet och avundsjuka
Gula rosor- Jag hoppas
Taggig nyponros-  Jag försvarar dig
Små röda rosor- Allt är nytt för mig, ge mig lite tid
En ros- Du är allt för mig
Två rosor-  Jag vill resa bort med dig
Tre rosor-  Jag vill träffa dig igen och ha en framtid med dig
Fyra rosor-  Jag högaktar dig och tackar dig
Fem rosor- Jag vill göra allt för dig
Sex rosor- Jag tror inte på dina löften
Sju rosor- Jag älskar dig
Åtta rosor- Jag är din intill döden
Nio rosor- Jag vill vara ensam med dig
Tio rosor- Vill du bli min hustru/man? 
 Ha en fortsatt mysig 😊 nsdag!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    underbara ljusstakar :)

    Svar: Tack! De är tunga, men ståtliga. Tack, min vän för din kommentar😊
    Biggeros

    2014-02-12 | 12:00:15
    Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se
  • Jessica Högberg säger:

    Blomsterspråket är verkligen stort...
    Dublin är en jättemysig stad, men det är eg. lite fel årstid att åka...

    Svar: Jag vill åka dit någon vår😊 Trevlig kväll, kram
    Biggeros

    2014-02-12 | 19:29:27
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
  • Lina Johansson säger:

    - Nej vad tråkigt!

    2014-02-12 | 21:31:43
    Bloggadress: http://linajohansson.webblogg.se/
  • Marie säger:

    Fina bilder. Titta i brevlådan. Jag har fått lära mig blommornas språk med tre olika uppgifter. En röd ros- Jag är intresserad av dig. Tre röda rosor- Jag älskar dig. Fem röda rosor- Vill du gifta dig med mig. Men blommornas språk kanske har ändrat sig. Det är många som saknar dig också. Jag saknar dig och älskar dig, din mamma puss och kram.

    Svar: Ja, vet inte vem som har rätt. Allt ändras. Spännande vad som kan finnas i brevlådan. Saknar dig med, kram💜💜💜
    Biggeros

    2014-02-13 | 08:55:09

Kommentera inlägget här: