biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Rose Garden

Kategori: Kristianstad

I Kristianstad  så har jag spenderat min tid att strosa genom Tivoliparken och fått vara i ett med naturen för en dag.
Här vill jag ta med er till rosträdgården
Jag kan inte namnen på alla dessa fina sorter......
Denna är helt underbar i sin blodröda färg.
Vissa luktar andra bara glänser med sin skönhet.
En del rosor är knoppar och andra utvissnade.
Denna yta är formad som en labyrint.
Vilken fin persikofärg på denna ros.
Väldigt unik form på denna sort.
Vilken lite mysig park som ligger belägen vid Helgeå.
Och varför är denna sort ros?? " solrosen" Denna blomma skiljer sig helt och hållet ifrån rossläktet. Med dess otroliga längd som sträcker sig upp till skyn, form och färg. Detta förblir en gåta om man inte nu ska googla på det.... Det får ni som är nyfikna göra....
Fortsättningen följer i den botaniska trädgården.......
 
Ps. Jag var även på Rose Garden i Kristianstad och åt Mongolisk Barbecue i Torsdags och vilken supergod mat. Speciellt för mig som följer LCHF är denna mat väldigt passande.
Tjilivippen, vi ses snart

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vilka fina rosor, särskilt den röda, som jag själv är väldigt svag för. Kram Marie

    Svar: Visst är den röda rosen helt underbar, kram
    Biggeros

    2014-08-30 | 20:34:38

Kommentera inlägget här: