biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Godmorgon< ljuva Kristianstad >

Kategori: Kristianstad

Igår vandrade min mamma och jag gata upp och gata ner i ljuva Kristianstad. Ja, så var det.. Det var verkligen ljuvligt i Kristianstad både dagen som den var med sol och värme en sen sommardag. Då med lite gofika, Shopping och lunch ovanpå det. Kan man ha det bättre en Onsdag?? Kanske kanske inte......
 Vi var inne i den pampiga och heliga Trefaldighetskyrkan som ligger belägen mitt emot Kristianstad tågstation.
Där hölls det en scen av Medeltidsuppträdande.
I den andra änden av kyrkan (entrén) hängde en guldig och pampig taklampa.
Fångade min uppmärksamhet på ett fint prisma träd med fina upphängda droppar vars namn och datum stod skrivna på små lappar.
 
Det representerade för varje barns dop som hade genomförts i denna fina kyrka.
Så fin idé ♡♡♡
Idag, Torsdag ska jag mata fåglarna i Teaterparken och fortsätter kvällen med en god bit mat på Mongolian Barbecue.

Kommentarer

  • Maja säger:

    Svar: ja men vad kul att man inspirerar. Det är inte så svårt att bo litet så länge man har bra förvaring :)

    Svar: Helt riktigt Maja! Lycka till i ditt boende ♡
    Biggeros

    2014-08-28 | 13:49:56
    Bloggadress: http://majyaa.blogg.se
  • Marie säger:

    Ja det var en ljuvlig dag, med underbart sällskap, min kära lilla dotter. Det känns skönt i själen. Tack från hela mitt hjärta. Kram mamma.

    Svar: Jag säger detsamma!! Det var en jätte mysig dag, kram
    Biggeros

    2014-08-29 | 08:36:29

Kommentera inlägget här: