biggeros.blogg.se

På resande fot i Spanien

Måndagsmorgon i Jerez

Kategori: Min Blogg

 
 Det är tidigt i Jerez, 13 grader, lite kallt. Det ska bli ännu en dag med solsken och värme i Jerez. Härligt. Så får vi se vad som kommer ske denna dag. Igår blev det sortering av sommarkläder. Idag får jag sortera alla sommarskor. Sitter här fortfarande med en kopp te och sitter bara och myser i soffan. Vi hörs senare mina vänner.
 
Lite senare så sammanfattar jag igårdagen. Det var ju Farsdag. Fadern som skulle firas jobbade och kom hem sent. Mina döttrar hörde inte av sig, men han var ju ändå inte hemma. Den som blev mest besviken var jag. Det betyder för mig som" mamma" att sina döttrar hör av sig självmant och grattar sin far. Det är inte så mycket begärt. Efter länge så skrev den ena dottern ett kort meddelande till mig: "Gratta pappa från mig". Sedan ursäktade hon sig med att hon hade flyttat hela dagen. Visst nu kom jag ihåg det, hon skulle byta lägenhet just på Farsdag. Hursomhelst så grattade jag min man "pappa" till mina döttrar och skrev ett fint meddelande även från barnen. Han fick även Antonio Banderas aftershave & deoderant, strumpor, rakskum och kalsonger. Sedan  hade jag gjort en fiskgratäng. Så det blev ett bra slut på Farsdag iaf.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: